Újkorában valószínűleg úgy nézett ki, mintha a jövőből érkezett volna. Egy űrkorszaki közlekedési eszköz, amitől - bármerre járt - mindenkinek leesett az álla.
Most azonban elhagyatottan áll, és az elismerő pillantások helyett csak a rozsdát gyűjti.
Az alábbi lenyűgöző képek egy szovjet "turbó sugárhajtású" vasúti kocsit mutatnak, amelyet az 1970-es években építettek, és ami a tetején elhelyezett hatalmas sugárhajtóműveknek köszönhetően elképesztő 250 km/h sebesség elérésére volt képes.
A bökkenő csak a hihetetlenül magas üzemanyagfogyasztás volt. Emiatt a projekt zsákutcának bizonyult. Így a működő prototípust egy mellékvágányra tolták, és hagyták elrohadni.
Az első turbóhajtóműves vonatokat egyébként az Egyesült Államokban fejlesztette ki a New York Central Railroad mérnöke, Don Wetzel.
Az 1960-as évek közepén azt a feladatot kapta, hogy próbálja meg biztonságosabbá, olcsóbbá és gyorsabbá tenni a vonatokat.
Javaslata: "rakjunk két sugárhajtóművet egy mozdony tetejére, és nézzük meg, mi történik".
Wetzel ezzel megalkotta az első sugárhajtású vonatot, amely még a mai napig is Amerika leggyorsabb mozdonya. "M-497 Black Beetle"-re keresztelték és végleges változata 1966-ban született meg.
Készítésekor fogtak egy meglévő "Budd Rail" diesel vonatot (RDC-3) amelyhez egy áramvonalas, a kocsi tompa orrát takaró elülső burkolatot és egy pár használt General Electric J47-19 sugárhajtóművet építettek.
A hajtóműveket az Egyesült Államok Légierejétől vásárolták meg 5000 dollárért.
Ezeket korábban a Convair B-36 interkontinentális bombázójának hajtóműveiként használták.
"Ezek voltak a legolcsóbb 5000 lóerős motorok, amelyeket találtunk" - mondta Wetzel a GE Reportsnak.