Egy út nem elég!
Ki ad engedélyt a térhasználatra?
A kalocsai Szentháromság tér elkerülésével kapcsolatos nyomvonal problémák nem, hogy megoldódni látszódnak, hanem - a gödrökkel egyetemben - egyre inkább mélyülnek.
Ugyancsak egyre több kérdés merül fel a tér jövőbeni használhatóságát illetően is.
Egyre inkább bizonyossá kezd válni, hogy a város fő ütőerének számító Szent István király utca és Szentháromság tér forgalom előli lezárása okozta problémák - a hely adottságai miatt - nem oldhatóak meg úgy, mint ahogy a Sétáló utca kialakítása során történt, pl. azért nem, mert nem áll rendelkezésre olyan széles út, mely képes volna egymagában elvezetni a város keleti- és nyugati része közötti forgalmat.
Így minimum két-három új útvonalban kell gondolkodni, melyből az egyik például Kalocsa rendezési tervében is szerepel, miszerint kétirányú autóközlekedésre alkalmassá kell tenni a Grősz József utcát, (Ügyészség mellett) így vezetve ki a forgalom egy részét a Petőfi Sándor utca irányába.
A másik elkerülő útvonal lehetőség a Foktői utat és a Martinovics utcát köthetné össze a Vajas partján. Ezzel előmozdíthatnánk a foktői úti laktanya sportpálya területének önkormányzati tulajdonba vételét és szállodaépítésre való kiajánlását is, mely munkahelyeket teremtene, és a város turizmusának fejlődéséhez is jelentős mértékben hozzájárulhatna.
A harmadik elkerülő útvonal, amit meg kellene nyitni a közlekedők számára, az a régi hotel épület és a földhivatal közötti Sörház köz lehet. Ezzel a Művelődési Központ előtti zsákutca is megszűnhetne és segítséget adhatnánk - legfőképpen a reggeli időszakban - a diákoknak az iskolák megközelítésére.
Sajnos az már most látszik, azzal, hogy a Petőfi Sándor utca elején az érsekség tulajdonában lévő Katona István Ház kerítését beljebb vitték és kijelöltek egy keskeny szakaszt egy majdani útnak, majd valaki megengedte az új kerítésre merőleges parkolást, csak
még jobban leszűkítette az ottani, egyébként is egysávos közlekedést.
Már az is kérdéses, hogy vajon
- miért szűkült le a Katolikus Iskola és a Főszékesegyház közötti útszakasz egysávosra és vajon
- megmarad-e a lehetősége annak, hogy ott valamikor majd újra két sávon közlekedhessenek a gépjárművek, vagy
- ez a nyomvonal is áldozatául esik a térrekonstrukciónak?
A kérdések és problémák sora ezzel még mindig nem ért véget, hiszen senki sem tudja jelenleg, hogy
- vajon a városi intézmények, civil szervezetek tagjai, magánszemélyek milyen engedélyezési eljárást követően használhatják KALOCSA FŐTERÉT?
Például
- kihez kell engedélyért folyamodni, ha egy karitatív célból megszervezett rock koncertet akarna valaki szervezni a Szentháromság térre?
Ha ezekre az elkerülő út megoldásokra volna is valamiféle városvezetői akarat, akkor már csak évek hosszú sorát kell kivárni és irdatlan mennyiségű pénzt elkölteni a megvalósításukra azért, mert valaki gödröt ásott.
Péjó Zoltán
Kalocsa és a turizmus?
Valaki árulja el mit tehetne egy kétgyerekes csálád egy hétig Kalocsán?
És ha rossz idő van?