2025.május.20 kedd
HomeKözéletMindenki az új Kalocsa-Paks Duna híd előnyeit nézi, de vajon milyen hátrányai...

Mindenki az új Kalocsa-Paks Duna híd előnyeit nézi, de vajon milyen hátrányai lehetnek?

Nézzük például a Móra Ferenc utcát, ahol jelenleg is megnövekedett a forgalom, és az új híd átadása után ez többszöröződni fog. Milyen megoldás lesz majd az esetleg balesetek, gyorshajtások elkerülése érdekében, illetve mennyire fogja felkavarni az ott élők nyugalmát a fokozott forgalmi zaj? Vannak próbálkozások a helyi szervek részéről (több alkalommal mérik az autósok sebességét a szakaszon) viszont azt mindenki tudja, hogy nagyjából fél órán belül a közösségi médiában megjelennek a figyelemfelkeltő postok, amiben a kedvenc „Natáliánk” jelenlegi pontos helyszínéről tájékoztatnak.

A gyalogos és bicikli forgalom is jelentős ezen a szakaszon, rengetegen jönnek kerékpárral a környező településről és a város felé veszik az irányt. A gyümölcsös utcák, illetve a Móra Ferenc utca összekötésére 4db gyalogátkelőhely van jelenleg. A Móra Ferenc és Ecetgyár utcai zebra a reggeli iskolába igyekvő szülők és gyermekek kedvenc átkelő helye. A felfestés elég elkopott, illetve csak az átkelő helyén van figyelemfelkeltő tábla. Ildomos lenne nagyobb hangsúlyt fektetni ezen problémákra vannak nagyon jól bevált ötletek, amik nem nagy költségből megvalósíthatók lennének.

Ha azzal érvelünk, hogy a 3,5 tonnánál nagyobb szerelvények esetében a foktői elkerülőre irányul a forgalom, akkor sem jobb a helyzet, hiszen a dél felé igyekvők az 51-esen keresztül a város amúgy is túlterhelt forgalmát fogják gyarapítani. A bátyai elkerülő pedig sok minden mással együtt nem valósult meg, csupán ígéret maradt.

A forgalom mellett a bűncselekményekről is beszélni kell, mivel, ha megnyílik a híd, 10 percen belül már egy másik megyében lehet az elkövető. Mire odáig jut a sértett, hogy feljelentést tesz, addigra a tettes már egy másik megyében „végzi” a dolgát. Mennyire vannak erre felkészülve a helyi szervezetek? Nyílt titok, hogy a rendőrségnél emberhiány van, gyakran 1 ember 3 másik munkáját végzi.

A rendőrségi szervek segítői a polgárőrök. Ők vajon fel vannak-e készítve ezekre az esetekre, vagy volt e egyeztetés a jövőbeni feladatokról, amik nem a nagy nyilvánosság előtt zajlottak.

Tudom, hogy választások. Tudom, hogy mindent IS át kell most adni, de a megannyi szalagátvágás között elgondolkozott már valaki ezeken a kérdéseken? Vagy, mint minden kalocsai lakost érintő problémánál „szalagba” dugjuk a fejünk?

És ugye a Környezetszennyezésről nem is beszéltünk még….

RELATED ARTICLES

4 COMMENTS

  1. Tudni !ehet már, nogy a híd lejárója hova fog lecsatlakozni? A hídról már a verbek is csiripelnek, de, hogy a híd lejárója hol lesz és annak tervezése és kivitelezése milyen stádiumba van, semmit nem tudni! A fenti térképről ez a lényeges terület is hiányzik.
    Azt hiszem, amíg nem lehet tudni, hogy Kalocsa városhoz ez milyen formàban fog megvalósulni, teljessen feleslegessek az aggodalmak!!!!

    • Tisztelt Szűts Miklósné!
      A bekötőút már régóta készen van, ha el tetszik menni arrafelé, akkor a maga szemével meg is nézheti, hol fog a híd forgalma a forgalomba csatlakozni!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Zoltán Szarka on TEIT, ŐK OTT ÉRTEKEZTEK
Molnár Péter on ÖSSZETÖRT A PORCELÁN!
Vargacz Tamásné on Közmeghallgatás Kalocsán
Üsztöke László on Tervek és tények Kalocsán II.
Dargay Lajosné on Egy tüntetés után
Marsovszy László on Egy tüntetés után
Dargay Lajosné on Ezzel leszünk élhető város?
Perity Márta on Térhatás
Vargacz Tünde Mária on Rezsicsökkentett kultúra
dargay márta on Moderátorképzés Kalocsán
Szarka Zoltán on Megmaradnak a gesztenyefák!
Szepesi Magdolna on Az Ő-szinténről őszintén
Szarka Zoltán on A nép szüli a diktátorokat!
Szarka Zoltán on Merre visz az út? 1.
Asztrik szelleme on Merre visz az út? 1.
Szarka Zoltán on Meddig fokozható?
Szarka Zoltán on Itt valaki nem mond igazat
Dargay Márta on Városgazdák Kalocsán
Szarka Zoltán on 2021. március 15.
Szarka Zoltán on Miénk itt a tér
Szarka Zoltán on „Ne féljetek!”
nextmayor on Fátlanság
Szarka Zoltán on Fátlanság
Szarka Zoltán on Trianon, egy kicsit másképp
Márta Dargay on Vasárnap gyermeknap
Szarka Zoltán on Mert emberből vagyunk
Márta Dargay on A színe meg a fonákja
Benyada Jenő on Réfy Vilmos: Gondolataim
Benyada Jenő on Réfy Vilmos: Gondolataim
Gottschall Péterné on Réfy Vilmos: Gondolataim
Márta Dargay on Réfy Vilmos: Gondolataim
Kovács János on Otthon, édes otthon…
Márta Dargay on Furcsa, csendes ünnep
Réfy Vilmos György on Egy elmaradt fesztivál margójára
Márta Dargay on A Te Valentinod
Zoltán Szarka on Sürgető szükségeink
Réfy Vilmos György on Sürgető szükségeink
Réfy Vilmos György on A sofőr… vajon ittas volt?
Réfy Vilmos György on A sofőr… vajon ittas volt?
Réfy Vilmos György on Képviselők vagyonnyilatkozatai 2019.
Márta Dargay on Lezárult, de nincs vége!
Szűcs Csaba on Legyen, vagy ne legyen?
Ocskó Vendel on Legyen, vagy ne legyen?
Réfy Vilmos György on Ördögi paradicsom
Réfy Vilmos György on Ördögi paradicsom
Réfy Vilmos György on „Össze kéne szedni a szilvát!”
Réfy Vilmos György on Elektromos autózás 2. rész
Gerencsér-SzegezdiGabi on Múlt, jelen, jövő a Schöffer Múzeumban
Réfy Vilmos György on Király Róbert „új” pályán
Török István on Elektromos autózás 2. rész
Réfy Vilmos on Karácsonyi „ének”
Király Róbert on Karácsonyi „ének”
Kvalla Gábor on Karácsonyi „ének”
Bolváriné Gärtner Anikó on Király Róbert „új” pályán
Oriza Triznyák on L-Kallódó november
Szűcs Csaba on Bemutatkozunk
Miklós Balázs on L-Kallódó november
Vörös András on Bemutatkozunk