2025.november.09 vasárnap
HomeMixHová tűntek az elektromos autók a nyilvános töltőkről?

Hová tűntek az elektromos autók a nyilvános töltőkről?

Kalocsán egyetlen egy töltőállomás van. Eddig azt lehetett látni, hogy 1-1 autó használja, de a tél elején történt valami, mert eltűntek a gépjárművek a töltőről.

Vajon mi történhetett?

Ennek nagyon egyszerű magyarázata van. November 1-től fizetőssé vált az eddig ingyenes töltés. A Mobiliti cég a gyorstöltőkön (22 kW – ilyen van Kalocsán is) egységesen 80 Ft/kW-ot  számláz a töltések során. A villámtöltőn (50 kW) pedig percenként 50 Ft-ba kerül a töltés. A fizetés az applikáción keresztül bankkártyaszám megadásával történik. Így ezek az árak ténylegesen csak akkor érik meg, ha valaki hosszú távolságra utazik. Az otthoni töltés még így is feleannyiban kerül.

Továbbá a Mobiliti társaság felvásárolta Magyarország második legnagyobb töltőhálózatával rendelkező e-Mobil társaságot. Egyelőre itt még ingyen lehet tölteni, de hamarosan ezek is fizetőssé válnak. 2020.február 1-én a Mobilit bejelentette, hogy 17 Spar áruháznál elindította az elektromos autó töltőit. Ezzel teljesen lefedte Magyarországot töltőpontokkal. Természetesen maradt még 1-2 hely, ahol ingyenesen lehet tölteni. Ilyen pld. a Penny Market.

Egyre több áruház parkolójában jelennek meg töltőpontok.

Vajon mi érdeke fűződik ilyen beruházáshoz egy áruháznak?

Nos, ha marketing részét nézzük, akkor természetesen a vásárlóerő bevonzása. Ha valaki zöld rendszámos autóval jár, akkor nagyobb eséllyel választ olyan áruházat, ahol vásárlás ideje alatt tölteni is tud. Viszont az igazság az, hogy törvényi kötelezettségük ilyen töltőpontokat kialakítani. 2020.január 1-én járt le ez a határidő. A törvény azt írja elő, hogy a 20.000 főnél nagyobb városokban a legalább 400 nm alapterületű áruházaknak kötelező elektromos autók töltésére alkalmas töltőpontokat kialakítani. Ez jó hír az elektromos autó vásárlás előtt állóknak, mert így kiszámíthatóbb az üzemeltetése.

Egy másik hír is napvilágot látott!

Miszerint, a Ionity európai töltőhálózat az eddigi egyszeri 2700 ft/töltést kW alapúra változtatta, ami 280 ft/kW árat jelent. Ez a hír hidegzuhanyként érte az elektromos autót használókat. Az Ionity rövid közleményben csak annyit reagált, hogy ezentúl mindenki csak annyi energiát vételezzen, amennyire feltétlen szüksége van.

Nézzünk meg ezt a hírt kicsit közelebbről. Az Ionity egy konzorcium, amibe a BMW, Daimler, Ford, Hyundai, Kia és a Volkswagen konszern is benne van. Európai Uniós támogatással meg a közös tőkéjükkel európai országokban nagyon okosan a lehető legjobban kihasználható helyeken rakott le 350 kW-os töltőállomásokat. Ezekhez nagyon sok energia kell, és rendkívül drága a kiépítésük. Egy ilyen töltőpont kiépítése 46.000.000 Ft. Eljött az az időpont a cég életében, amikor már szeretnének profitot is termelni.

Viszont nem mindenkinek lesz ilyen drága a töltés. 3-féle előfizetéses kártyát lehet majd igényelni (havidíjas) a konzorcium autótulajdonosainak. Nekik csak 100 Ft/kW-ot kell fizetniük. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy a Teslákat ne ott töltsék, hanem a saját töltőjeiket használják. Sokan a villanyautózás végét jelentették ki ezen hír miatt.

Azért azt megjegyzem, hogy Magyarországon eddig mindösszesen 4 helyen van ilyen töltő. Szóval nincs itt a vég. Sőt évről évre növekvő számokat mutatnak az új elektromos autók eladási statisztikái.

RELATED ARTICLES

1 COMMENT

  1. Most már értem; azért lett nálunk népszerű az elektromos autó, mert ingyenért adták bele az üzemanyagot?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Zoltán Szarka on TEIT, ŐK OTT ÉRTEKEZTEK
Molnár Péter on ÖSSZETÖRT A PORCELÁN!
Vargacz Tamásné on Közmeghallgatás Kalocsán
Üsztöke László on Tervek és tények Kalocsán II.
Dargay Lajosné on Egy tüntetés után
Marsovszy László on Egy tüntetés után
Dargay Lajosné on Ezzel leszünk élhető város?
Perity Márta on Térhatás
Vargacz Tünde Mária on Rezsicsökkentett kultúra
dargay márta on Moderátorképzés Kalocsán
Szarka Zoltán on Megmaradnak a gesztenyefák!
Szepesi Magdolna on Az Ő-szinténről őszintén
Szarka Zoltán on A nép szüli a diktátorokat!
Szarka Zoltán on Merre visz az út? 1.
Asztrik szelleme on Merre visz az út? 1.
Szarka Zoltán on Meddig fokozható?
Szarka Zoltán on Itt valaki nem mond igazat
Dargay Márta on Városgazdák Kalocsán
Szarka Zoltán on 2021. március 15.
Szarka Zoltán on Miénk itt a tér
Szarka Zoltán on „Ne féljetek!”
nextmayor on Fátlanság
Szarka Zoltán on Fátlanság
Szarka Zoltán on Trianon, egy kicsit másképp
Márta Dargay on Vasárnap gyermeknap
Szarka Zoltán on Mert emberből vagyunk
Márta Dargay on A színe meg a fonákja
Benyada Jenő on Réfy Vilmos: Gondolataim
Benyada Jenő on Réfy Vilmos: Gondolataim
Gottschall Péterné on Réfy Vilmos: Gondolataim
Márta Dargay on Réfy Vilmos: Gondolataim
Kovács János on Otthon, édes otthon…
Márta Dargay on Furcsa, csendes ünnep
Réfy Vilmos György on Egy elmaradt fesztivál margójára
Márta Dargay on A Te Valentinod
Zoltán Szarka on Sürgető szükségeink
Réfy Vilmos György on Sürgető szükségeink
Réfy Vilmos György on A sofőr… vajon ittas volt?
Réfy Vilmos György on A sofőr… vajon ittas volt?
Réfy Vilmos György on Képviselők vagyonnyilatkozatai 2019.
Márta Dargay on Lezárult, de nincs vége!
Szűcs Csaba on Legyen, vagy ne legyen?
Ocskó Vendel on Legyen, vagy ne legyen?
Réfy Vilmos György on Ördögi paradicsom
Réfy Vilmos György on Ördögi paradicsom
Réfy Vilmos György on „Össze kéne szedni a szilvát!”
Réfy Vilmos György on Elektromos autózás 2. rész
Gerencsér-SzegezdiGabi on Múlt, jelen, jövő a Schöffer Múzeumban
Réfy Vilmos György on Király Róbert „új” pályán
Török István on Elektromos autózás 2. rész
Réfy Vilmos on Karácsonyi „ének”
Király Róbert on Karácsonyi „ének”
Kvalla Gábor on Karácsonyi „ének”
Bolváriné Gärtner Anikó on Király Róbert „új” pályán
Oriza Triznyák on L-Kallódó november
Szűcs Csaba on Bemutatkozunk
Miklós Balázs on L-Kallódó november
Vörös András on Bemutatkozunk