Részlet Kalocsa város polgármesterének, a 2021. június 24-i testületi ülésen ismertetett (Covid vészhelyzet időszaka) egyszemélyi döntéseiről szóló beszámolójából:
„Tárgy: Kalocsa város településrendezési eszközeinek tárgyalásos eljárás keretében történő módosításának elindítása az 5125 jelű Kalocsa nyugati elkerülő út megvalósításával összefüggésben.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (1134 Budapest, Váci út 45) megbízásából a RODEN Mérnöki Iroda Kft. készíti az 5125 j. Kalocsa nyugati elkerülő út (5106. jelű út és 51. sz. főút között) megvalósításának előkészítése vonatkozásában a tanulmánytervet, előzetes vizsgálati dokumentációt, nyomvonal-kijelölési dokumentációt, engedélyezési és kiviteli terveket.
A jóváhagyott út nyomvonalának egy része érinti Kalocsa Város közigazgatási területét is. Kalocsa Város Önkormányzatának jelenleg hatályos Településrendezési Terve bár tartalmazza a nyugati elkerülőút előzetesen tervezett nyomvonalát, de annak a jelenleg elfogadott nyomvonalváltozat és engedélyezési
tervdokumentációk figyelembe vételével történő összhangba hozása, azaz módosítása szükséges ahhoz, hogy az építési engedélyezési, kisajátítási eljárások lefolytatásra kerülhessenek és az útépítés kivitelezési munkálatai a későbbiekben megvalósulhassanak.
Döntöttem arról, hogy a város településrendezési eszközeinek módosítása a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet (továbbiakban: 314/2012. (XI. 8.) Korm rendelet) 32.§ (6) bek. értelmében, a 42.§ szerinti tárgyalásos eljárás keretében elindításra kerüljön az 5125 j. Kalocsa nyugati elkerülő út megvalósításával összefüggésben."
Ön szerint a fent vázolt (Foktő-Gerjen között megépülő) az új Duna-hídhoz kapcsolódóan van esélye a nyugati, Foktőre vezető főút és 51-es főút (Bátya előtt) közötti, a Kalocsát elkerülő út megvalósulásának?
Háttér:
Font Sándor országgyűlési képviselő jelenleg is azon munkálkodik, hogy Kiskőrös és Kalocsa között kerékpárút épüljön, holott erre vonatkozóan a kalocsaiak részéről semmilyen igény nem mutatkozott, míg pl. a városon keresztül vezető 51-es főút felújítására annál inkább.
Ugyancsak fontos lenne a fentiekben ismertetett nyugati elkerülő út megvalósítása is, különben az új híd elkészültével jelentős mértékű átmenő forgalommal kell számolni Kalocsán.
Péjó Zoltán
Sziasztok
Érdekes gondolatok? Köszönöm szépen Péjó Zoltának a kérdéseket.
Őt legalább foglalkoztatja térségünk sorsa.
Az én áláspontom már többször megírtam a süket fülek számára.No de mégegyszer hátha.Teljesen új 51-es útra van térségünknek szüksége.új nyomvonalal új korszerű tecnológiával erős teherbírású a településeken nem áthaladó azok mellett elhaladó modern útra.
Nyomvonala : Dunapataj nyugati szélén a töltést kiszélesítve a dunamenti falvak keleti részén egyenes vonalban elhaladva Kalocsa Foktő között haladva Bátya nyugati szélén Bátya alsószállás nyugat irányában .
Igy okafogyot buta gondolat már több éve hüyiteni a népet.
A hidról lejövő forgalmat ide kellene belekötni.
A híd neve pedig légyen Báró Pálffy Miklós híd. ..
Köszönöm hogy meghalgatnak.Szívessen állok az észrevételek más gondolatok elé.
Kalocsa jövője is megérne egy misét.