2025.május.20 kedd
HomeKözéletTervek és tények Kalocsán II.

Tervek és tények Kalocsán II.

Részlet Kalocsa város polgármesterének, a 2021. június 24-i testületi ülésen ismertetett (Covid vészhelyzet időszaka) egyszemélyi döntéseiről szóló beszámolójából:


„Tárgy: Kalocsa város településrendezési eszközeinek tárgyalásos eljárás keretében történő módosításának elindítása az 5125 jelű Kalocsa nyugati elkerülő út megvalósításával összefüggésben.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (1134 Budapest, Váci út 45) megbízásából a RODEN Mérnöki Iroda Kft. készíti az 5125 j. Kalocsa nyugati elkerülő út (5106. jelű út és 51. sz. főút között) megvalósításának előkészítése vonatkozásában a tanulmánytervet, előzetes vizsgálati dokumentációt, nyomvonal-kijelölési dokumentációt, engedélyezési és kiviteli terveket.
A jóváhagyott út nyomvonalának egy része érinti Kalocsa Város közigazgatási területét is. Kalocsa Város Önkormányzatának jelenleg hatályos Településrendezési Terve bár tartalmazza a nyugati elkerülőút előzetesen tervezett nyomvonalát, de annak a jelenleg elfogadott nyomvonalváltozat és engedélyezési
tervdokumentációk figyelembe vételével történő összhangba hozása, azaz módosítása szükséges ahhoz, hogy az építési engedélyezési, kisajátítási eljárások lefolytatásra kerülhessenek és az útépítés kivitelezési munkálatai a későbbiekben megvalósulhassanak.
Döntöttem arról, hogy a város településrendezési eszközeinek módosítása a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet (továbbiakban: 314/2012. (XI. 8.) Korm rendelet) 32.§ (6) bek. értelmében, a 42.§ szerinti tárgyalásos eljárás keretében elindításra kerüljön az 5125 j. Kalocsa nyugati elkerülő út megvalósításával összefüggésben.”


Ön szerint a fent vázolt (Foktő-Gerjen között megépülő) az új Duna-hídhoz kapcsolódóan van esélye a nyugati, Foktőre vezető főút és 51-es főút (Bátya előtt) közötti, a Kalocsát elkerülő út megvalósulásának?

Háttér:

Font Sándor országgyűlési képviselő jelenleg is azon munkálkodik, hogy Kiskőrös és Kalocsa között kerékpárút épüljön, holott erre vonatkozóan a kalocsaiak részéről semmilyen igény nem mutatkozott, míg pl. a városon keresztül vezető 51-es főút felújítására annál inkább.

Ugyancsak fontos lenne a fentiekben ismertetett nyugati elkerülő út megvalósítása is, különben az új híd elkészültével jelentős mértékű átmenő forgalommal kell számolni Kalocsán. 

                                                                                                                                                Péjó Zoltán

RELATED ARTICLES

1 COMMENT

  1. Sziasztok
    Érdekes gondolatok? Köszönöm szépen Péjó Zoltának a kérdéseket.
    Őt legalább foglalkoztatja térségünk sorsa.
    Az én áláspontom már többször megírtam a süket fülek számára.No de mégegyszer hátha.Teljesen új 51-es útra van térségünknek szüksége.új nyomvonalal új korszerű tecnológiával erős teherbírású a településeken nem áthaladó azok mellett elhaladó modern útra.
    Nyomvonala : Dunapataj nyugati szélén a töltést kiszélesítve a dunamenti falvak keleti részén egyenes vonalban elhaladva Kalocsa Foktő között haladva Bátya nyugati szélén Bátya alsószállás nyugat irányában .
    Igy okafogyot buta gondolat már több éve hüyiteni a népet.
    A hidról lejövő forgalmat ide kellene belekötni.
    A híd neve pedig légyen Báró Pálffy Miklós híd. ..
    Köszönöm hogy meghalgatnak.Szívessen állok az észrevételek más gondolatok elé.
    Kalocsa jövője is megérne egy misét.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Zoltán Szarka on TEIT, ŐK OTT ÉRTEKEZTEK
Molnár Péter on ÖSSZETÖRT A PORCELÁN!
Vargacz Tamásné on Közmeghallgatás Kalocsán
Üsztöke László on Tervek és tények Kalocsán II.
Dargay Lajosné on Egy tüntetés után
Marsovszy László on Egy tüntetés után
Dargay Lajosné on Ezzel leszünk élhető város?
Perity Márta on Térhatás
Vargacz Tünde Mária on Rezsicsökkentett kultúra
dargay márta on Moderátorképzés Kalocsán
Szarka Zoltán on Megmaradnak a gesztenyefák!
Szepesi Magdolna on Az Ő-szinténről őszintén
Szarka Zoltán on A nép szüli a diktátorokat!
Szarka Zoltán on Merre visz az út? 1.
Asztrik szelleme on Merre visz az út? 1.
Szarka Zoltán on Meddig fokozható?
Szarka Zoltán on Itt valaki nem mond igazat
Dargay Márta on Városgazdák Kalocsán
Szarka Zoltán on 2021. március 15.
Szarka Zoltán on Miénk itt a tér
Szarka Zoltán on „Ne féljetek!”
nextmayor on Fátlanság
Szarka Zoltán on Fátlanság
Szarka Zoltán on Trianon, egy kicsit másképp
Márta Dargay on Vasárnap gyermeknap
Szarka Zoltán on Mert emberből vagyunk
Márta Dargay on A színe meg a fonákja
Benyada Jenő on Réfy Vilmos: Gondolataim
Benyada Jenő on Réfy Vilmos: Gondolataim
Gottschall Péterné on Réfy Vilmos: Gondolataim
Márta Dargay on Réfy Vilmos: Gondolataim
Kovács János on Otthon, édes otthon…
Márta Dargay on Furcsa, csendes ünnep
Réfy Vilmos György on Egy elmaradt fesztivál margójára
Márta Dargay on A Te Valentinod
Zoltán Szarka on Sürgető szükségeink
Réfy Vilmos György on Sürgető szükségeink
Réfy Vilmos György on A sofőr… vajon ittas volt?
Réfy Vilmos György on A sofőr… vajon ittas volt?
Réfy Vilmos György on Képviselők vagyonnyilatkozatai 2019.
Márta Dargay on Lezárult, de nincs vége!
Szűcs Csaba on Legyen, vagy ne legyen?
Ocskó Vendel on Legyen, vagy ne legyen?
Réfy Vilmos György on Ördögi paradicsom
Réfy Vilmos György on Ördögi paradicsom
Réfy Vilmos György on „Össze kéne szedni a szilvát!”
Réfy Vilmos György on Elektromos autózás 2. rész
Gerencsér-SzegezdiGabi on Múlt, jelen, jövő a Schöffer Múzeumban
Réfy Vilmos György on Király Róbert „új” pályán
Török István on Elektromos autózás 2. rész
Réfy Vilmos on Karácsonyi „ének”
Király Róbert on Karácsonyi „ének”
Kvalla Gábor on Karácsonyi „ének”
Bolváriné Gärtner Anikó on Király Róbert „új” pályán
Oriza Triznyák on L-Kallódó november
Szűcs Csaba on Bemutatkozunk
Miklós Balázs on L-Kallódó november
Vörös András on Bemutatkozunk