Tervek és tények Kalocsán II.

Részlet Kalocsa város polgármesterének, a 2021. június 24-i testületi ülésen ismertetett (Covid vészhelyzet időszaka) egyszemélyi döntéseiről szóló beszámolójából:


„Tárgy: Kalocsa város településrendezési eszközeinek tárgyalásos eljárás keretében történő módosításának elindítása az 5125 jelű Kalocsa nyugati elkerülő út megvalósításával összefüggésben.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (1134 Budapest, Váci út 45) megbízásából a RODEN Mérnöki Iroda Kft. készíti az 5125 j. Kalocsa nyugati elkerülő út (5106. jelű út és 51. sz. főút között) megvalósításának előkészítése vonatkozásában a tanulmánytervet, előzetes vizsgálati dokumentációt, nyomvonal-kijelölési dokumentációt, engedélyezési és kiviteli terveket.
A jóváhagyott út nyomvonalának egy része érinti Kalocsa Város közigazgatási területét is. Kalocsa Város Önkormányzatának jelenleg hatályos Településrendezési Terve bár tartalmazza a nyugati elkerülőút előzetesen tervezett nyomvonalát, de annak a jelenleg elfogadott nyomvonalváltozat és engedélyezési
tervdokumentációk figyelembe vételével történő összhangba hozása, azaz módosítása szükséges ahhoz, hogy az építési engedélyezési, kisajátítási eljárások lefolytatásra kerülhessenek és az útépítés kivitelezési munkálatai a későbbiekben megvalósulhassanak.
Döntöttem arról, hogy a város településrendezési eszközeinek módosítása a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet (továbbiakban: 314/2012. (XI. 8.) Korm rendelet) 32.§ (6) bek. értelmében, a 42.§ szerinti tárgyalásos eljárás keretében elindításra kerüljön az 5125 j. Kalocsa nyugati elkerülő út megvalósításával összefüggésben."


Ön szerint a fent vázolt (Foktő-Gerjen között megépülő) az új Duna-hídhoz kapcsolódóan van esélye a nyugati, Foktőre vezető főút és 51-es főút (Bátya előtt) közötti, a Kalocsát elkerülő út megvalósulásának?

Háttér:

Font Sándor országgyűlési képviselő jelenleg is azon munkálkodik, hogy Kiskőrös és Kalocsa között kerékpárút épüljön, holott erre vonatkozóan a kalocsaiak részéről semmilyen igény nem mutatkozott, míg pl. a városon keresztül vezető 51-es főút felújítására annál inkább.

Ugyancsak fontos lenne a fentiekben ismertetett nyugati elkerülő út megvalósítása is, különben az új híd elkészültével jelentős mértékű átmenő forgalommal kell számolni Kalocsán. 

                                                                                                                                                Péjó Zoltán

One thought on “Tervek és tények Kalocsán II.

  1. Sziasztok
    Érdekes gondolatok? Köszönöm szépen Péjó Zoltának a kérdéseket.
    Őt legalább foglalkoztatja térségünk sorsa.
    Az én áláspontom már többször megírtam a süket fülek számára.No de mégegyszer hátha.Teljesen új 51-es útra van térségünknek szüksége.új nyomvonalal új korszerű tecnológiával erős teherbírású a településeken nem áthaladó azok mellett elhaladó modern útra.
    Nyomvonala : Dunapataj nyugati szélén a töltést kiszélesítve a dunamenti falvak keleti részén egyenes vonalban elhaladva Kalocsa Foktő között haladva Bátya nyugati szélén Bátya alsószállás nyugat irányában .
    Igy okafogyot buta gondolat már több éve hüyiteni a népet.
    A hidról lejövő forgalmat ide kellene belekötni.
    A híd neve pedig légyen Báró Pálffy Miklós híd. ..
    Köszönöm hogy meghalgatnak.Szívessen állok az észrevételek más gondolatok elé.
    Kalocsa jövője is megérne egy misét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük