Már megint belepiszkálnak a gazdaságba!

AKCIÓS ÁR = ÚJABB ÁREMELKEDÉS?

Az állam már megint, a kedvezmény biztosításának és az infláció letörésének látszatát keltve nyúl bele a gazdasági folyamatokba, mely intézkedések (lásd. korábbi árstoppok) nem váltották be a hozzá fűzött reményeket, sőt ellenkezőleg, az élelmiszerek vonatkozásában átlagosan 45 százalékos áremelkedést eredményeztek. Így váltunk uniós elsőkké az élelmiszerek árának emelkedésében, mely súlyos tízezreket jelent fejenként pluszban havonta – mint kiadás – az egyébként is alacsony keresetű magyaroknak.

Most újabb kormányzati ötlet nyomán - az emberek segítőjeként fellépve - akciókra kötelezik a nagy áruházláncokat, amit ugyan eddig is csináltak, de most  még nagyobb reklámot kapnak az államtól, így hozva nehezebb helyzetbe újra a kisebb boltokat.

A rendeleti úton szabályozott élelmiszer árak 2023. június 1 - 2023. szeptember 30. között lesznek érvényben, azon élelmiszerárusítással is foglalkozó cégek esetében, akiknek 2021 évi netto árbevétele meghaladta az 1 milliárd forintot.

A rendelet kiterjed az üzletben, bevásárlóközpontban, vagy online folytatott kereskedelmi tevékenységre is.

A rendelet 20 termékkategóriában írja elő a hetente kötelezően alkalmazandó árakciót. Minden héten minden termékkategóriából kötelező 1-1 terméket választani.

A kereskedőnek a heti akciós időszakot meg előző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb fogyasztói árához viszonyítva, minden termék esetében legalább 10%-kal alacsonyabb akciós fogyasztói árat kell kialakítani.

Természetesen ennek semmi értelme, hiszen például az alma esetében, már eddig is 50 százalékos akciós ár volt tapasztalható, ami így a jövőben már csak 10 százalékos kedvezményre mérséklődhet, azaz a kormánynak köszönhetően az eddigiekhez képest ismét drágulhatnak majd egyes élelmiszerek.

Az akciós árat és az engedmény mértékét is fel kell tüntetni a termék kihelyezésénél.

És itt jön a lényeg; az egységes kommunikációhoz az üzletekben jól látható helyen ki kell majd helyezni az egységes grafikai alapra szerkesztett, az adott üzletben aktuálisan érvényes akciós termékek akciós árát és az engedmény mértékét is hirdető plakátot, amiről természetesen kiderül, hogy mindezt a „jót” tulajdonképpen a kormány intézte.

Ez így a vállalkozók és a fogyasztók által pénzelt politikai kampány.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük