A Kalocsa-Paks híd története még 2015-ben kezdődött, amikor a 1438/2015. (VI. 30.) Kormány határozat rendelkezett a Kalocsa és Paks térségében tervezett új Duna híddal kapcsolatos beruházásról.
2017. október 14-én - két sikertelen tervkiírás után - a harmadszorra kiírt közbeszerzési eljárás sikeres tervezői szerződéskötéssel zárult, így a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt., a Pont-TERV Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft. konzorciuma készíthette el az építési engedély megszerzéséhez szükséges és az ajánlat adására alkalmas terveket.
2019. április 5-én jogerős építési engedélyt kapott a híd, így megkezdődött a közbeszerzési pályázat kiírása a kivitelezésre.
2020. május 27-én kihirdették, hogy a kb. 1 km hosszan felépülő átkelő és az azt Kalocsához, Pakshoz és az M6-os autópályához kapcsoló kb. 25 km-es úthálózat kivitelezését a Duna Aszfalt Zrt. nyerte.
2021. február 4-én rendhagyó módon kezdődött a Kalocsa-Paks híd építkezésének hivatalos megkezdése, ugyanis online tartották meg a Paks II. projekt szempontjából rendkívül fontos összekötőhíd építési munkaterületének fizikai átadását.
A 91,9 milliárd forint értékű projekt az alábbiakat tartalmazza:
A Híd:
946 méter hosszú lesz, 2 x 73 m, 74,1 m, 120 m, 200 m, 120 m, 96,1 m és végül 2 x 95 m támaszközökkel.

A híd legszélesebb, középső szerkezetét, ami alatt lesz a hajóforgalom biztosítva, 2 x 2 db 22 méteres pilonnal támasztják meg.

A kétoldali ártéri hídrészek acél keresztmetszettel készülnek el, a mederhíd pedig hibrid (beton és acél) szerkezetű lesz, így gyorsabban épülhet majd meg a műtárgy. A közúti átvezetés 2x1 sávos, kétoldali, biztonsági korláttal és elválasztott kerékpárút átvezetéssel készül.

Úthálózat a kalocsai oldalon:
13,2 km egybefüggő 2x1 sávos új közút épül, valamint 2,9 km meglévő útszakaszt fejlesztenek tovább az igényeknek megfelelően. Továbbá 3 db új körforgalmi csomópont, illetve 2 db meglévő szintbeni csomópontot átépítenek. 2 db kezelő úti hid is épül majd, melyek szerkezeti hossza 11,2 m és 13,4 m lesz.
A híd és ezek az útépítések mintegy 76,9 milliárd forintból készülnek el.

Úthálózat a paksi oldalon:
A Duna nyugati partján futó észak-dél irányú 5124-es út Faluhelypusztánál keresztezi majd az 512-est. Ez a szakasz Gerjent köti össze Pakssal. Itt összesen 11,2 km hosszú, 2x1 sávos új közút épül meg, 1,5 km meglévő útszakasz építenek át, 2 db meglévő szintbeni csomópontot alakítanak át és közműkiváltásokat is elvégeznek.
Ez az ütem 14,9 milliárd forintból valósul meg.

A híd projekt 6 év alatt jutott el ehhez a szakaszához. A tervek alapján 2,5 éven belül, azaz 2023 év végére készülhet el a teljes beruházással a kivitelező. Arról sajnos nincs egyelőre információnk, hogy ezt tartani is tudják-e és esetlegesen anyagi felelősséggel (kötbér) tartoznak-e a megrendelő a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felé.
A híd és azzal összefüggő infrastruktúra további kivitelezési lépéseiről később beszámolunk és akkor még visszatérünk erre a kérdésünkre is.