Indulhat a Paks-Kalocsa híd építése

Hivatalosan is eredményt hirdettek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) által kiírt tenderen, amellyel a Kalocsa és Paks között épülő új Duna-híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat kivitelezőjét keresték. A magyarepitok.hu oldalon pontos adatokat olvashatunk.

A Szijjártó Pétert jachtoztató Szíjj László cége tovább gyarapodhat egy újabb állami megbízásnak köszönhetően. A Duna Aszfalt építheti ugyanis az új Duna-hidat Paks és Kalocsa között a kapcsolódó úthálózattal nettó 91,9 milliárd forintért.

Az új Duna híd szükségessége, de inkább Paks II. megépülése kapcsán nem egyöntetűen vélekednek a Kalocsaiak. Van, aki a lehetőséget látja, de vannak, akik a veszélyt, és a lehetőségekhez mérten aránytalanul több hátrányt, melyek majd befolyásolják életünket. A projekt számos előnye, többek között a Dunán átjárás lehetősége, az M6-os autópálya közelsége, a Paksi Atomerőműben nyíló munkalehetőség, A Kalocsára telepíteni tervezett munkások ellátásához szükséges termelő- és infrastruktúra fejlesztés. Többen tudni vélik, hogy a híd megépülése esetén a Kalocsai Kórházat jelölik majd ki az ellátó intézményként, mások állítják, hogy ez a meccs már eldőlt, és a Szekszárdi Kórház lesz a „szerencsés”, míg a kalocsai leépítését tervezik. Kérdések merülnek fel a szóbeszéd szerint tervezett 3000!!! fő vendégmunkás utaztatásával kapcsolatban. Vajon hogyan és mivel utaznak majd naponta ennyien? És hogyan fognak ők beilleszkedni Kalocsa mindennapjaiba?

És a piszkos anyagiakról az atlatszo.hu információi szerint: a teljes cikk itt olvasható

Az ekr.gov-raLINK feltöltött dokumentumok szerint a nyertes Duna Aszfalt Kft. többek között az A-Híd és a STRABAG ajánlatánál nyújtott be kedvezőbbet.

A közbeszerzés két részből állt:

egyrészt keresték az 512. jelű út 3+568-16+753 km szelvény (Kalocsa-M6 autópálya) közötti szakaszának tervezőjét és kivitelezőjét (I. szakasz, ebbe tartozik az új Duna-híd is),

másrészt az 5124. j. út 5+210-10+445 és 10+575-16+360 km szelvény (Gerjen-Paks) közötti szakaszának tervezőjét és kivitelezőjét (II. szakasz) is.

Az I. szakasz kivitelezésének költségét a NIF nettó 71,9 milliárd forintra becsülte, de a Duna Aszfalt ennél 5 milliárddal drágábban, nettó 76,9 milliárdért végzi el.

A II. szakasz árát nettó 8 milliárdra becsülte a NIF, ennek azonban majdnem duplájáért, nettó 14,9 milliárd forintért csinálja meg a Duna Aszfalt.

Szíjj László cége tehát összesen nettó 91,9 milliárd forintért vállalta a munkálatokat, amiket a NIF előzetesen jóval olcsóbbra, nettó 80 milliárdra becsült.

A cégnek a Duna-híd és a hozzá tartozó 2 darab kezelő úti híd felhúzása mellett 13,2 km egybefüggő, kétszer egy sávos új közutat és három új körforgalmi csomópont kell építenie, emellett 2,9 km meglévő útszakaszt és két meglévő szintbeni csomópontot átépítenie, plusz a közműveket is ki kell váltania.

Vagyis nem biztos, hogy lesz elég pénz a projektre. De ki tudja, lehet, hogy még a Lady MRD-féle luxusjachtoknak is épül kikötő!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük