2025.október.16 csütörtök
HomeKözéletTérhatás

Térhatás

Egy út nem elég!

Ki ad engedélyt a térhasználatra?

A kalocsai Szentháromság tér elkerülésével kapcsolatos nyomvonal problémák nem, hogy megoldódni látszódnak, hanem – a gödrökkel egyetemben – egyre inkább mélyülnek.

Ugyancsak egyre több kérdés merül fel a tér jövőbeni használhatóságát illetően is.

Egyre inkább bizonyossá kezd válni, hogy a város fő ütőerének számító Szent István király utca és Szentháromság tér forgalom előli lezárása okozta problémák – a hely adottságai miatt – nem oldhatóak meg úgy, mint ahogy a Sétáló utca kialakítása során történt, pl. azért nem, mert nem áll rendelkezésre olyan széles út, mely képes volna egymagában elvezetni a város keleti- és nyugati része közötti forgalmat.

Így minimum két-három új útvonalban kell gondolkodni, melyből az egyik például Kalocsa rendezési tervében is szerepel, miszerint kétirányú autóközlekedésre alkalmassá kell tenni a Grősz József utcát, (Ügyészség mellett) így vezetve ki a forgalom egy részét a Petőfi Sándor utca irányába.

A másik elkerülő útvonal lehetőség a Foktői utat és a Martinovics utcát köthetné össze a Vajas partján. Ezzel előmozdíthatnánk a foktői úti laktanya sportpálya területének önkormányzati tulajdonba vételét és szállodaépítésre való kiajánlását is, mely munkahelyeket teremtene, és a város turizmusának fejlődéséhez is jelentős mértékben hozzájárulhatna.

A harmadik elkerülő útvonal, amit meg kellene nyitni a közlekedők számára, az a régi hotel épület és a földhivatal közötti Sörház köz lehet. Ezzel a Művelődési Központ előtti zsákutca is megszűnhetne és segítséget adhatnánk – legfőképpen a reggeli időszakban – a diákoknak az iskolák megközelítésére.

Sajnos az már most látszik, azzal, hogy a Petőfi Sándor utca elején az érsekség tulajdonában lévő Katona István Ház kerítését beljebb vitték és kijelöltek egy keskeny szakaszt egy majdani útnak, majd valaki megengedte az új kerítésre merőleges parkolást, csak

még jobban leszűkítette az ottani, egyébként is egysávos közlekedést.

Már az is kérdéses, hogy vajon

  • miért szűkült le a Katolikus Iskola és a Főszékesegyház közötti útszakasz egysávosra és vajon
  • megmarad-e a lehetősége annak, hogy ott valamikor majd újra két sávon közlekedhessenek a gépjárművek, vagy
  • ez a nyomvonal is áldozatául esik a térrekonstrukciónak?

A kérdések és problémák sora ezzel még mindig nem ért véget, hiszen senki sem tudja jelenleg, hogy

  • vajon a városi intézmények, civil szervezetek tagjai, magánszemélyek milyen engedélyezési eljárást követően használhatják KALOCSA FŐTERÉT?

Például

  • kihez kell engedélyért folyamodni, ha egy karitatív célból megszervezett rock koncertet akarna valaki szervezni a Szentháromság térre?

Ha ezekre az elkerülő út megoldásokra volna is valamiféle városvezetői akarat, akkor már csak évek hosszú sorát kell kivárni és irdatlan mennyiségű pénzt elkölteni a megvalósításukra azért, mert valaki gödröt ásott.                                                                                                

Péjó Zoltán

RELATED ARTICLES

1 COMMENT

  1. Kalocsa és a turizmus?
    Valaki árulja el mit tehetne egy kétgyerekes csálád egy hétig Kalocsán?
    És ha rossz idő van?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Zoltán Szarka on TEIT, ŐK OTT ÉRTEKEZTEK
Molnár Péter on ÖSSZETÖRT A PORCELÁN!
Vargacz Tamásné on Közmeghallgatás Kalocsán
Üsztöke László on Tervek és tények Kalocsán II.
Dargay Lajosné on Egy tüntetés után
Marsovszy László on Egy tüntetés után
Dargay Lajosné on Ezzel leszünk élhető város?
Perity Márta on Térhatás
Vargacz Tünde Mária on Rezsicsökkentett kultúra
dargay márta on Moderátorképzés Kalocsán
Szarka Zoltán on Megmaradnak a gesztenyefák!
Szepesi Magdolna on Az Ő-szinténről őszintén
Szarka Zoltán on A nép szüli a diktátorokat!
Szarka Zoltán on Merre visz az út? 1.
Asztrik szelleme on Merre visz az út? 1.
Szarka Zoltán on Meddig fokozható?
Szarka Zoltán on Itt valaki nem mond igazat
Dargay Márta on Városgazdák Kalocsán
Szarka Zoltán on 2021. március 15.
Szarka Zoltán on Miénk itt a tér
Szarka Zoltán on „Ne féljetek!”
nextmayor on Fátlanság
Szarka Zoltán on Fátlanság
Szarka Zoltán on Trianon, egy kicsit másképp
Márta Dargay on Vasárnap gyermeknap
Szarka Zoltán on Mert emberből vagyunk
Márta Dargay on A színe meg a fonákja
Benyada Jenő on Réfy Vilmos: Gondolataim
Benyada Jenő on Réfy Vilmos: Gondolataim
Gottschall Péterné on Réfy Vilmos: Gondolataim
Márta Dargay on Réfy Vilmos: Gondolataim
Kovács János on Otthon, édes otthon…
Márta Dargay on Furcsa, csendes ünnep
Réfy Vilmos György on Egy elmaradt fesztivál margójára
Márta Dargay on A Te Valentinod
Zoltán Szarka on Sürgető szükségeink
Réfy Vilmos György on Sürgető szükségeink
Réfy Vilmos György on A sofőr… vajon ittas volt?
Réfy Vilmos György on A sofőr… vajon ittas volt?
Réfy Vilmos György on Képviselők vagyonnyilatkozatai 2019.
Márta Dargay on Lezárult, de nincs vége!
Szűcs Csaba on Legyen, vagy ne legyen?
Ocskó Vendel on Legyen, vagy ne legyen?
Réfy Vilmos György on Ördögi paradicsom
Réfy Vilmos György on Ördögi paradicsom
Réfy Vilmos György on „Össze kéne szedni a szilvát!”
Réfy Vilmos György on Elektromos autózás 2. rész
Gerencsér-SzegezdiGabi on Múlt, jelen, jövő a Schöffer Múzeumban
Réfy Vilmos György on Király Róbert „új” pályán
Török István on Elektromos autózás 2. rész
Réfy Vilmos on Karácsonyi „ének”
Király Róbert on Karácsonyi „ének”
Kvalla Gábor on Karácsonyi „ének”
Bolváriné Gärtner Anikó on Király Róbert „új” pályán
Oriza Triznyák on L-Kallódó november
Szűcs Csaba on Bemutatkozunk
Miklós Balázs on L-Kallódó november
Vörös András on Bemutatkozunk